Mi az a pedagógiai elv, amelyet a legfontosabbnak tartasz a munkád során, és hogyan valósítod ezt meg a hétköznapokban?

Kis létszámú osztályokban tanítok, és ez nagy előny az egyéni képességek fejlesztése szempontjából. Partner vagyok tanítványaim számára a nevelési-oktatási munka folyamatában, aki szeretné megosztani a megszerzett tudást, de nem szégyell tanulni sem a tanítványaitól. Fontos didaktikai elvem, hogy összefüggéseiben láttassam a tananyagot, sokat kutatok és keresem az érdekes, olykor furcsa vagy meghökkentő kapcsolódásokat más tantárgyakhoz.

Hogyan jellemeznéd a hetedik osztályt? Miben különleges ez a kis létszámú közösség? Mire vagy büszke velük kapcsolatban? 

Egy volt hitoktatóm mondta sokszor anno, hogy “A jóisten nem susztermester, senkit nem csinált egy kaptafára…” A hetedik osztály az alacsony létszám ellenére nagyon sokszínű képet mutat. Mivel nekem is az az alapvéleményem, hogy mindenkinek van olyan különleges adottsága, amelyet érdemes kibontakoztatni és gondozni, így hagyom, hogy kérdezzenek, kiálljanak magukért és olykor akár lázadjanak.

Hogyan találsz motivációs pontokat tanítványaidhoz? Hogyan segíti ez  őket abban, hogy örömmel tanuljanak?

Őszinteséggel, szókimondással, bizalommal, tanácsokkal és vidámsággal motiválok, és tőlük is megkapom ugyanezeket, ami engem is motivál. Törekszem olyan fizikai és pszichikai környezetet teremteni velük együtt, amiben jól érzik magukat. Ha a pedagógus meri megmutatni az emberi oldalát a tanítványainak, az igazi motiváció lehet, különösen ennél a korosztálynál.

Ez a korosztály gyakran különböző kihívások elé állítja a pedagógusokat. Szerinted ebben a korban mi a leghatékonyabb módja a felmerülő problémák kezelésének?

A megbeszélés. Tudják, hogy mindig megtalálnak, és bármilyen problémával megkereshetnek. Vannak iskolán kívüli, közös programjaink is, amelyek még jobban segítik egymás megismerését és megértését, erősítik az összetartozás élményét. Erre a korosztályra már lehet észérvekkel is hatni:  amikor valamilyen tanulási vagy magatartási problémát meg kell beszélnünk, sosem erőből győzködöm egyiküket sem, hanem levezetem a dolgok miértjét és magyarázatát, még ha hosszadalmasabb is.

Mit “visznek” magukkal a diákok az Apátkúti Suliból, amikor továbbtanulnak? Mi az, amivel szerinted te személyesen hozzá tudsz járulni a fejlődésükhöz?

Kérdezni tudást, kritikus gondolkodást, összefüggések keresését és útmutatót ahhoz, hogy miként tudnak magyarázatot kapni a felmerülő kérdéseikre, problémáikra. Egészséges büszkeséget, őszinteséget, széles látókört, logikus gondolkodást, toleranciát és empátiát. Legalábbis ezek átadása határozott célom.