Munkatársaink

Sziráki Judit

Sziráki Judit

Intézményvezető

Vágyam az olyan iskola, ahova szívesen járnak a gyerekek, ahol a tananyag elsajátítása mellett fontos szerep jut az érzelmi intelligencia fejlesztésének, a művészeti nevelésnek, a személyiség komplex fejlesztésének. Ahol mindez organikusan történik, a maga idejében, szem előtt tartva és értékké formálva a gyermekek egyéni sajátosságait. Ami családias ugyanakkor kereteket adó. Ahol partnerként dolgozik együtt tanár-diák-szülő, tiszteletben tartva egymást. Ahol jó lenni, amiért jó tenni, ahová jó tartozni. Ami befogad.

Bővebben...

Gajdos Viktória

Gajdos Viktória

Intézményvezető helyettes, magyar nyelv és irodalom tanár

Fontos számomra a természet közelsége, az otthonosság érzése, a családias légkör, a könyvek illata. Az Apátkúti Iskolába belépve mindezt megtaláltam: ehhez az érzéshez szeretném hozzásegíteni leendő diákjaimat is. Úgy gondolom, a rohanó világunkból muszáj néha kiszakadni, hogy aztán más szemlélettel tudjunk tekinteni a dolgokra. A könyvek és az irodalom világa a legvarázslatosabb lehetőségeket kínálja nekünk ehhez.

Bővebben...

Földi Péter

Földi Péter

Iskolaalapító, kuratóriumi elnök

Két gyermekem útjának egyengetése sodort az oktatás területére. Hiszek a gyermekközpontú, a természetközeli és nagy mozgásszabadságot biztosító oktatásban, a családi jellegű iskola jelentőségében, a szülő-gyermek-pedagógus háromszög jelentőségében. Úgy gondolom, hogy gyermekeink, egy élhető, fenntartható és lojális társadalom megalkotói lesznek majd, ehhez útravalónak meg kell adnunk nekik minden tőlünk telhető segítséget. Az iskolafenntartói feladatok mellett a projektnapokat szervezem a gyerekeknek: többek között lovaglást, madarászatot, íjászkodást, falmászást, erdőjárást, állattartási ismeretek átadását tanítok nekik. 

Jékely Endréné

Jékely Endréné

Magyar, történelem, társadalomismeret tanár

"Ha túl nagy feladat az, amit meg kell tennem önmagamhoz képest, akkor szorongok. Ha túl kevés, akkor unatkozom. A flow a szorongás és az unalom között az a pici út, ahol se nem szorongok, se nem unatkozom - ez a boldogság."

/Feldmár András/

Mesterpedagógus, köznevelési szakértő és szaktanácsadó.

Szakvizsgák: pedagógiai értékelés szakvizsga, tanügyigazgatás szakvizsga.

A következő gondolatok, célok mentén igyekszem szervezni munkámat. Azért vagyok itt, mert az osztálylétszámok, az intézmény szelleme, rugalmassága, a szülői támogatás ehhez kellő szabadságot biztosít a tanórán és az igen gazdag tanórán kívüli programokon.

„Sajnos a „19. századi kompetenciák” – az olvasni, számolni tudás – fejlesztésére sincs elég idő, az alapvető készségek hiánya pedig a megértés nélküli tanulás egyik fő oka. Az értelmes tanuláshoz szükséges biztos alapok lerakásával kellene tehát kezdeni. Hasonlóképpen a gondolkodás korai fejlesztése terén is komoly tennivalóink vannak. Háttérbe szorult a matematika gondolkodásfejlesztő hatása, ami pedig az új matematika térnyerésével az 1970-es években egészen hatékony volt. A problémamegoldásra, kritikai gondolkodásra, kreativitásra, innovatív készségekre, a közös munkát támogató szociális készségekre, a tanulás és önfejlesztés készségeire valóban igen nagy szükség van.

Ezeket azonban ugyanolyan szisztematikusan kell felépíteni, mint bármely más, közelebbről ismert készséget, aminek kialakult fejlesztési technikája van, mint mondjuk a zongorajátéknak. Le kell bontani komponensekre, fejlődési szintekre, akkor továbblépni, ha az előző szinten már biztosak az alapok, hosszú időre széthúzni a fejlesztési folyamatot, és sokat gyakorolni.

A magyarországi helyzetnek nem tett jót a kompetencia kifejezés túlhangsúlyozása, szembeállítása a tartalmi, tárgyi tudással. A megoldást a tananyag tanulásának és a gondolkodás fejlesztésének integrálása irányába kell keresni. A gondolkodva tanulás, gondolkodtatva tanítás azonban elmélyült elemzést igényel. Ezt nem lehet szlogenekkel elintézni.” 

2020.06.16. Balla István által készített interjúrészlet Csapó Benő professzorral a hvg -ben

Kis Orsolya

Kis Orsolya

Fejelsztőpedagógus

Igyekszem a gyerekekből a legjobbat kihozni, tapasztalatom szerint nyugodt, kiegyensúlyozott környezetben, tiszta érthető szabályokat hozva érhető el a legjobb eredmény. Fontosnak tartom, hogy a gyerekekben kialakuljon a természet iránti szeretet és tisztelet. Gazdálkodóként fontosnak gondolom, hogy a gyerekek megismerkedjenek a fenntartható, háztáji gazdálkodással.

Bővebben...

 

 

O. Nagyné Corsei Gréta

O. Nagyné Corsei Gréta

Angol szakos tanító és alapozó mozgásfejlesztő

Nagyváradon születtem, jelenleg Dunabogdányban élünk családommal: van két gyermekem, egy 5 éves kisfiú, egy 4 éves kislány, és egy 17 éves nevelt lányom. 2001-ben végeztem a nagyváradi egyetemen, és szakmai pályafutásom kezdetén úgy éreztem, nagyobb szolgálatot tennék az oktatás és az élet terén, ha először olyan gyermekekkel foglalkoznék, akik az élet nehezebb oldalán élnek, sokkal kiszolgáltatottabb helyzetben, mint az egészséges, „ép” társaik: így kerültem a fogyatékkal élők világába. 

Nagy kihívás volt ez a számomra, hiszen egy teljesen új szakmába csöppentem, viszont rengeteg tapasztalatot és tudást szereztem (pl. a különleges bánásmód, a differenciálás, empátia és nagyobb odafigyelés/másikra hangolódás), amiket később az általános iskolában is kamatoztathattam.

 „Valljuk, hogy a tanár nem mindentudó, ő egy a források közül, aki hiteles személyiségével, elfogadásával – önmagát is képviselve – olyan megértő, szeretetteljes légkört teremt, amelyben a tanulók kibontakoztathatják a bennük rejlő képességeket.” – részlet iskolánk pedagógiai programjából.

 „A hitelesség azt jelenti, hogy az általa átélt érzéseket tudatossá teszi, és ha a helyzet erre megfelelő, akkor közölni is tudja őket.” (C. Rogers) 

Rogers a feltétel nélküli pozitív elfogadást tekinti a változás kulcsának. Nem technikákban hisz, hanem magában a kapcsolatban. Ez hozza létre a terápia (és a tanítás) gyógyító hatását. Ezen elvek alapján igyekszem majd tanítani és „együtt lenni” a gyermekekkel. Bízom és reménykedem egy szoros együttműködésben a szülőkkel is, és így minden akadályt könnyedén át tudunk majd hidalni.

 

 

Borzné Hidasi Gabriella

Borzné Hidasi Gabriella

Tanító

Pedagógiai munkám során úgy érzem, hogy egyik fő célom a rohanó világ „lelassítása”. A művészetek (rajz, ének) segítségével arra szeretném rávezetni a gyerekeket, hogy ezek teszik széppé és értékesebbé mindennapjainkat, felgyorsult életünket. Másik kiemelten fontos pedagógiai célom a gyermekek természetszeretetre és környezettudatosságra való nevelése. Erre az Apátkúti Iskola keretei kiváló lehetőséget nyújtanak. Jól érzem magam a kisebb létszámú osztályokban, ahol igazán családias hangulatot lehet kialakítani, és könnyebb megteremteni a testi-lelki fejlődéshez szükséges szoros tanár-diák viszonyt. Fontosnak tartom, hogy a szülőkkel is mindig jó kapcsolatot alakítsak ki, mert ez nagy segítséget nyújt a gyermekek képességeinek kibontakoztatásában.

Bővebben...

Mintál Borbála

Mintál Borbála

Tanító

Tizenhat éve dolgozom tanítóként, és elhivatott pedagógusként vallom, hogy a tanítás nem csupán tudás átadását jelenti, hanem a szeretet, az elfogadás és az inspiráció közvetítését is. Szakmám egyben hivatásom, és minden nap arra törekszem, hogy a rám bízott gyermekeket olyan élményekkel és értékekkel gazdagítsam, amelyek segítik őket boldog, kiegyensúlyozott és magabiztos felnőttekké válni.

Szakmai fejlődésem érdekében elvégeztem az ELTE PPK neveléstudományi mesterszakát, ahol a koragyermekkor pedagógiája volt a szakirányom. Úgy vélem, hogy a mai "digitális generáció" új távlatokat és kihívásokat hoz az oktatásban, amelyek folyamatos tanulást és alkalmazkodást kívánnak a pedagógusoktól. Ezért kiemelten fontos számomra, hogy naprakész tudással és modern pedagógiai módszerekkel támogassam a gyerekeket fejlődésük útján.

Az alternatív pedagógiák iránti érdeklődésem 2019-ben mélyült el, amikor részt vettem a Szabad Iskolákért Alapítvány továbbképzésén. Itt olyan módszereket sajátítottam el, amelyekkel személyre szabottan, a gyermekek egyéni igényeit figyelembe véve tudom őket segíteni. Fontos számomra, hogy a tanulás biztonságos és támogató közegben történjen, ahol a gyerekek bátran gondolkodhatnak, kipróbálhatják magukat, hibázhatnak, és fejlődhetnek.

Zarubay Bence

Zarubay Bence

Képzőművész, vizuális nevelő

Gyermekkorom óta foglalkozom képzőművészettel, amiben nagy szerepe volt családunk szentendrei kötődésének. Nagynéném és nagybátyám az Új Művésztelepen élnek és a nagyszülői házon kívül főleg az ő műtermükben lógtam, itt ragadt rám a képzőművészet szeretete. Édesapám tipográfus, nyomdász. Tőle ered a könyvek és az olvasás imádata, ezért lett egyik első szakmám nyomdász, grafikus. Régóta tanítok rajzot, alkalmazott grafikát és lovaglást, szervezek táborokat és egyre sűrűben keresnek meg felvételi felkészítéssel a Kisképzőbe, vagy más művészeti intézményekbe.

Bővebben...

Bíróné Mészáros Melinda

Bíróné Mészáros Melinda

Matematika tanár

„A nevelő feladata olyan választási szabadságot adni a gyereknek, hogy bárhogyan is választ, igazán matematikát tanuljon.”

Dienes Zoltán Pál

Szeretetteljes, tudásra nyitott környezetet teremtve meglátni a matematika szépségét. Az Apátkúti Iskola diákjaival így fedezzük fel együtt a matematika területeit.

 

Németh Eszter

Németh Eszter

Magyar nyelv- és irodalom szakos tanár

Az iskola maga az élet. A gyermek leképezi a társadalmat, amiben élünk. Az Apátkúti Iskola lehetőséget ad a diákoknak és tanároknak a közös, nyílt kommunikációra, önmaguk, a világ és a természet megismerésére. Az itt működő családias légkör biztonságot kínál a gyermek-szülő-tanár együttes feladatához: kibontakoztatni a tanulók képességeit, segíteni őket mindenben.

Bővebben...

Szádóczki Tibor

Szádóczki Tibor

Földrajz tanár

A Pázmány Péter Katolikus Egyetemen teológián, majd ELTE földrajz szakán végeztem. Tanítottam több állami, majd hosszabb ideig magán intézményekben is. Pedagógiai szemléletemre jellemző az gyermekközpontúság, empátia és a személyre koncentrált nevelés. Fontos számomra továbbá az élményalapú tudás megszerzése és közvetítése, a természet szépségeinek, értékeinek megismertetése, arra való rácsodálkozás kialakítása.

Bővebben...

Mile Kata

Mile Kata

Angol nyelvtanár

A „projektalapú tanulás” a pedagógiai módszerem egyik fő összetevője, a tanár felé irányuló figyelem mellett. Az angol nyelv helyzetekbe, eseményekbe, témákba helyezése nagyszerű módja annak, hogy a fiatalabb tanulók erősítsék önbizalmukat a nyelv használatához. A projektek ösztönzik a kreativitást – véleményem szerint ez a jövő felnőtteinek nélkülözhetetlen életkészsége – prezentáció, kézi vagy digitális műalkotás készítésével.  A másik elengedhetetlen összetevője pedig a humor és nevetés, ami fejleszti az érzelmi intelligenciát, és boldogságot, önbizalmat ad.

 

Pohl Szilvia

Pohl Szilvia

Pedagógiai asszisztens

Hiszem, hogy a mai kor egyik legfontosabb feladata a közösségteremtés, az egymáshoz kapcsolódás, az egymásra figyelés.  Egy erős összetartó közösség alapja az elfogadás, illetve a kölcsönös tisztelet. Együtt minden könnyebb. Igyekszem a gyerekeket is arra ösztönözni, hogy támogassuk egymást a mindennapok során, és együttműködéssel érjük el közös céljainkat.  A közösségi élmények, az örömteli vidám együttlét az alapja is egyben a boldogabb életnek.  Azt gondolom, hogy a tanulás csakis ilyen színtéren tud stressz és szorongás nélkül a leghatékonyabban megvalósulni.  Szintén hiszem, hogy a természettel való kapcsolódás segíti a gyermekek mentális egészségének megőrzését, és nem utolsó sorban számos hasznos ismeret megszerzésére ad lehetőséget, jelenlétünk, megfigyeléseink által. 

 

 

Zsigmond Andrea

Zsigmond Andrea

Pedagógiai asszisztens, szociológus

Ami számomra a legfontosabb a munkám során, hogy a gyerekek megtanulják elfogadni egymást, megérteni a többiek gondolkodását, együttműködni ha arra van szükség. Megtanítani nekik, (megértetni velük), mennyire fontos, hogy tudjanak csapatban, közösségben gondolkodni, létezni és dolgozni. Hogy minél könnyebb legyen számukra a beilleszkedés és kiegyensúlyozottan, vidáman és hatékonyan tudják kihasználni az iskolában töltött idejüket.

 

Mitrik Dóra

Mitrik Dóra

PR Manager

Ha szülőként egy oktatási intézményre gondolunk, nagy eséllyel nem egy PR manager jut eszünkbe első körben… Pedig ez a szerepkör is, mint az összes többi az iskolában, a gyerek-szülő párosért van elsősorban. Egy óvodáskorú gyermek anyukájaként pontosan tudom milyen nehéz felelős döntéseket meghozni, akár már a fogantatástól kezdve. Az iskolaválasztás is egy ilyen mérföldkő, ahol egyszerre kell az eszünkre és a megérzéseinkre hallgatni. PR managerként az egyik fő célomnak tekintem, hogy az érdeklődő családokat elegendő információval és benyomással lássuk el, támaszt nyújtsunk e kérdésekkel és kételyekkel teli időszakban. Szakmailag külön örömmel tölt el, hogy az iskola értékeit nemcsak közvetítem és képviselem, hanem teljes mértékben azonosulni is tudok velük.

 

Szabados Ákos

Szabados Ákos

Iskolatitkár

Iskolatitkárként célom, hogy folyamatosan segítsem a kollégák munkáját, rendben tartsam az adminisztrációt és hozzájáruljak az iskola közösségi és fizikai környezetének építéséhez. Örömmel teszem ezt annak tudatában, hogy olyan helyen dolgozhatok, ahol a gyerekek egész nap jól érzi magukat a tanulás mellett.

Héder Knáb Mónika

Héder Knáb Mónika

Erdei Iskola programfelelős

Dunabogdányban élő, háromgyermekes családanya vagyok, biológia-környezettan szakos tanári (MSc.) végzettséggel, melyet az ELTE Természettudományi Karán szereztem. 2006-tól két évig tanítottam biológiát egy budafoki hatosztályos gimnáziumban, friss diplomásként.

Azóta hosszú utat jártam be. Voltam kutató mikrobiológus, majd három kislányom születése (2012., 2013. és 2016.) okán megváltoztak a prioritások, ezért Budapestről visszaköltöztünk szülőfalumba, hogy e csodás környezetben, családi-rokoni kötelékben nevelhessem lányaimat főállású anyaként. Emellett elvégeztem a gyógyszertári asszisztensi, majd gyógyszerkiadó szakasszisztensi képzéseket, és négyórában a helyi gyógyszertárban dolgoztam.

Nagy öröm számomra, hogy az Apátkúti Erdei Általános Iskolában visszatérhetek eredeti szakmai hivatásomhoz. A természet iránti szeretetem és csodálatom gyerekkorom óta töretlen, célom, hogy mindezt élményalapú módszerekkel adjam át a diákoknak, közben ismereteket közvetítve, kialakítva bennük a környezetünkért felelős gondolkodást és magatartást.

 

 

Pikács Gábor

Pikács Gábor

Villamosmérnök, informatikus

Az iskolában fizika és informatika ismeretek átadása és még inkább az ismeretek iránti vágy felkeltése a célom. Igyekszem ezt, a lehetőségek keretein belül, a gyakorlati használat illetve gyakorlati tapasztalatszerzés útján elérni. 
Bővebben…

Molnár-Horváth Klára

Molnár-Horváth Klára

Tanító (jelenleg GYES-en van)

Elsős tanítóként nagyon fontosnak tartom a személyes kapcsolat kialakítását az iskolába lépő gyermekekkel és azok családjaival, valamint az érzelmi biztonságot nyújtó nyugodt, derűs légkör megteremtését. A legszebb és talán a legnagyobb kihívás az elsős kisdiákok előtt kitárni a tudás kapuját, és megszerettetni velük a tanulást. Fontosnak vélem, hogy mindezt élmények, játékok segítségével éljék meg. Tudom, hogy ez az iskola biztonságot és nyugalmat jelent mind a tanárok, mind a diákok számára. 

Bővebben…