Munkatársaink

Sziráki Judit

Sziráki Judit

Intézményvezető

Vágyam az olyan iskola, ahova szívesen járnak a gyerekek, ahol a tananyag elsajátítása mellett fontos szerep jut az érzelmi intelligencia fejlesztésének, a művészeti nevelésnek, a személyiség komplex fejlesztésének. Ahol mindez organikusan történik, a maga idejében, szem előtt tartva és értékké formálva a gyermekek egyéni sajátosságait. Ami családias ugyanakkor kereteket adó. Ahol partnerként dolgozik együtt tanár-diák-szülő, tiszteletben tartva egymást. Ahol jó lenni, amiért jó tenni, ahová jó tartozni. Ami befogad.

Bővebben...

Németh Eszter

Németh Eszter

Intézményvezető helyettes, magyar nyelv- és irodalom szakos tanár

Az iskola maga az élet. A gyermek leképezi a társadalmat, amiben élünk. Az Apátkúti Iskola lehetőséget ad a diákoknak és tanároknak a közös, nyílt kommunikációra, önmaguk, a világ és a természet megismerésére. Az itt működő családias légkör biztonságot kínál a gyermek-szülő-tanár együttes feladatához: kibontakoztatni a tanulók képességeit, segíteni őket mindenben.

Bővebben...

Jékely Endréné

Jékely Endréné

Magyar, történelem, társadalomismeret tanár

"Ha túl nagy feladat az, amit meg kell tennem önmagamhoz képest, akkor szorongok. Ha túl kevés, akkor unatkozom. A flow a szorongás és az unalom között az a pici út, ahol se nem szorongok, se nem unatkozom - ez a boldogság."

/Feldmár András/

Mesterpedagógus, köznevelési szakértő és szaktanácsadó.

Szakvizsgák: pedagógiai értékelés szakvizsga, tanügyigazgatás szakvizsga.

A következő gondolatok, célok mentén igyekszem szervezni munkámat. Azért vagyok itt, mert az osztálylétszámok, az intézmény szelleme, rugalmassága, a szülői támogatás ehhez kellő szabadságot biztosít a tanórán és az igen gazdag tanórán kívüli programokon.

„Sajnos a „19. századi kompetenciák” – az olvasni, számolni tudás – fejlesztésére sincs elég idő, az alapvető készségek hiánya pedig a megértés nélküli tanulás egyik fő oka. Az értelmes tanuláshoz szükséges biztos alapok lerakásával kellene tehát kezdeni. Hasonlóképpen a gondolkodás korai fejlesztése terén is komoly tennivalóink vannak. Háttérbe szorult a matematika gondolkodásfejlesztő hatása, ami pedig az új matematika térnyerésével az 1970-es években egészen hatékony volt. A problémamegoldásra, kritikai gondolkodásra, kreativitásra, innovatív készségekre, a közös munkát támogató szociális készségekre, a tanulás és önfejlesztés készségeire valóban igen nagy szükség van.

Ezeket azonban ugyanolyan szisztematikusan kell felépíteni, mint bármely más, közelebbről ismert készséget, aminek kialakult fejlesztési technikája van, mint mondjuk a zongorajátéknak. Le kell bontani komponensekre, fejlődési szintekre, akkor továbblépni, ha az előző szinten már biztosak az alapok, hosszú időre széthúzni a fejlesztési folyamatot, és sokat gyakorolni.

A magyarországi helyzetnek nem tett jót a kompetencia kifejezés túlhangsúlyozása, szembeállítása a tartalmi, tárgyi tudással. A megoldást a tananyag tanulásának és a gondolkodás fejlesztésének integrálása irányába kell keresni. A gondolkodva tanulás, gondolkodtatva tanítás azonban elmélyült elemzést igényel. Ezt nem lehet szlogenekkel elintézni.” 

2020.06.16. Balla István által készített interjúrészlet Csapó Benő professzorral a hvg -ben

Szádóczki Tibor

Szádóczki Tibor

Földrajz tanár

A Pázmány Péter Katolikus Egyetemen teológián, majd ELTE földrajz szakán végeztem. Tanítottam több állami, majd hosszabb ideig magán intézményekben is. Pedagógiai szemléletemre jellemző az gyermekközpontúság, empátia és a személyre koncentrált nevelés. Fontos számomra továbbá az élményalapú tudás megszerzése és közvetítése, a természet szépségeinek, értékeinek megismertetése, arra való rácsodálkozás kialakítása.

Bővebben...

Kis Orsolya

Kis Orsolya

Fejelsztőpedagógus

Igyekszem a gyerekekből a legjobbat kihozni, tapasztalatom szerint nyugodt, kiegyensúlyozott környezetben, tiszta érthető szabályokat hozva érhető el a legjobb eredmény. Fontosnak tartom, hogy a gyerekekben kialakuljon a természet iránti szeretet és tisztelet. Gazdálkodóként fontosnak gondolom, hogy a gyerekek megismerkedjenek a fenntartható, háztáji gazdálkodással.

Bővebben...

 

 

Földi Péter

Földi Péter

Iskolaalapító, kuratóriumi elnök

Két gyermekem útjának egyengetése sodort az oktatás területére. Hiszek a gyermekközpontú, a természetközeli és nagy mozgásszabadságot biztosító oktatásban, a családi jellegű iskola jelentőségében, a szülő-gyermek-pedagógus háromszög jelentőségében. Úgy gondolom, hogy gyermekeink, egy élhető, fenntartható és lojális társadalom megalkotói lesznek majd, ehhez útravalónak meg kell adnunk nekik minden tőlünk telhető segítséget. Az iskolafenntartói feladatok mellett a projektnapokat szervezem a gyerekeknek: többek között lovaglást, madarászatot, íjászkodást, falmászást, erdőjárást, állattartási ismeretek átadását tanítok nekik. 

Molnár-Horváth Klára

Molnár-Horváth Klára

Tanító (jelenleg GYES-en van)

Elsős tanítóként nagyon fontosnak tartom a személyes kapcsolat kialakítását az iskolába lépő gyermekekkel és azok családjaival, valamint az érzelmi biztonságot nyújtó nyugodt, derűs légkör megteremtését. A legszebb és talán a legnagyobb kihívás az elsős kisdiákok előtt kitárni a tudás kapuját, és megszerettetni velük a tanulást. Fontosnak vélem, hogy mindezt élmények, játékok segítségével éljék meg. Tudom, hogy ez az iskola biztonságot és nyugalmat jelent mind a tanárok, mind a diákok számára. 

Bővebben...

Pikács Gábor

Pikács Gábor

Villamosmérnök, informatikus

Az iskolában fizika és informatika ismeretek átadása és még inkább az ismeretek iránti vágy felkeltése a célom. Igyekszem ezt, a lehetőségek keretein belül, a gyakorlati használat illetve gyakorlati tapasztalatszerzés útján elérni. 
Bővebben...

Zarubay Bence

Zarubay Bence

Képzőművész, testnevelő tanár, vizuális nevelő

Gyermekkorom óta foglalkozom képzőművészettel, amiben nagy szerepe volt családunk szentendrei kötődésének. Nagynéném és nagybátyám az Új Művésztelepen élnek és a nagyszülői házon kívül főleg az ő műtermükben lógtam, itt ragadt rám a képzőművészet szeretete. Édesapám tipográfus, nyomdász. Tőle ered a könyvek és az olvasás imádata, ezért lett egyik első szakmám nyomdász, grafikus. Régóta tanítok rajzot, alkalmazott grafikát és lovaglást, szervezek táborokat és egyre sűrűben keresnek meg felvételi felkészítéssel a Kisképzőbe, vagy más művészeti intézményekbe.

Bővebben...

Bogya Marianna

Bogya Marianna

Iskolatitkár

2016. decemberében kezdtem az iskolában iskolatitkárként, így szinte a kezdetektől „építgetem” én is, amivel csak tudom. Szívvel-lélekkel segítem a háttérből a kollégák munkáját és tartom rendben az adminisztrációs feladatokat. Édesanyaként nem csak munkaadómként tekintek az Apátkúti Sulira, hanem gyermekem jövőbeni iskolájaként is. Látom a fejlődést, amit az évek alatt elértünk, így bátran merem az iskolát ajánlani másoknak is, akik olyan helyet keresnek gyermeküknek, ahol egész nap jól érzi magát a tanulás mellett.

Gajdos Viki

Gajdos Viki

Magyar nyelv és irodalom tanár (jelenleg GYES-en van)

Fontos számomra a természet közelsége, az otthonosság érzése, a családias légkör, a könyvek illata. Az Apátkúti Iskolába belépve mindezt megtaláltam: ehhez az érzéshez szeretném hozzásegíteni leendő diákjaimat is. Úgy gondolom, a rohanó világunkból muszáj néha kiszakadni, hogy aztán más szemlélettel tudjunk tekinteni a dolgokra. A könyvek és az irodalom világa a legvarázslatosabb lehetőségeket kínálja nekünk ehhez.

Bővebben...

Borzné Hidasi Gabriella

Borzné Hidasi Gabriella

Tanítónő

Pedagógiai munkám során úgy érzem, hogy egyik fő célom a rohanó világ „lelassítása”. A művészetek (rajz, ének) segítségével arra szeretném rávezetni a gyerekeket, hogy ezek teszik széppé és értékesebbé mindennapjainkat, felgyorsult életünket. Másik kiemelten fontos pedagógiai célom a gyermekek természetszeretetre és környezettudatosságra való nevelése. Erre az Apátkúti Iskola keretei kiváló lehetőséget nyújtanak. Jól érzem magam a kisebb létszámú osztályokban, ahol igazán családias hangulatot lehet kialakítani, és könnyebb megteremteni a testi-lelki fejlődéshez szükséges szoros tanár-diák viszonyt. Fontosnak tartom, hogy a szülőkkel is mindig jó kapcsolatot alakítsak ki, mert ez nagy segítséget nyújt a gyermekek képességeinek kibontakoztatásában.

Bővebben...

Mile Kata

Mile Kata

Angol nyelvtanár

A „projektalapú tanulás” a pedagógiai módszerem egyik fő összetevője, a tanár felé irányuló figyelem mellett. Az angol nyelv helyzetekbe, eseményekbe, témákba helyezése nagyszerű módja annak, hogy a fiatalabb tanulók erősítsék önbizalmukat a nyelv használatához. A projektek ösztönzik a kreativitást – véleményem szerint ez a jövő felnőtteinek nélkülözhetetlen életkészsége – prezentáció, kézi vagy digitális műalkotás készítésével.  A másik elengedhetetlen összetevője pedig a humor és nevetés, ami fejleszti az érzelmi intelligenciát, és boldogságot, önbizalmat ad.

 

Mészáros Mónika

Mészáros Mónika

Tanítónő, énektanár

A budapesti ELTE-n szereztem pedagógiai diplomámat, majd ezt követően elvégeztem a Baptista Teológia Akadémia hitoktatói, missziós és lelkigondozói szakirányát BA alapképzésen, ahol sikeresen megszereztem a  teológus diplomámat, majd 2021-ben ennek a mesterfokozatát is. Továbbképzésként folyamatban van egy Waldorf pedagógiai diploma is. Hiszem, hogy a gyermekekbe nem kell “beletuszkolni” a tananyagot, hanem sokkal inkább kihozni belőlük azt, ami bennük rejlik, amire képesek, akár önmaguktól is. Törekszem arra, hogy ebben az iskolában ne tantárgyakat tanítsak, hanem gyermekeket. Oly szerencsésnek mondhatjuk magunkat, mi tanárok és diákok, hogy ilyen csodás környezetben élhetjük meg mindennapjainkat, hogy megszállottja vagyok annak, hogy a lehető legtöbb órát kint töltsük, mint például az éneket, a vizuális kultúrát, technikát, testnevelést de még a természetismeretet is. Mindezt azért, mert hiszek a természet gyógyító erejében.

 

Erdőszegi Klára

Erdőszegi Klára

Erdei Iskola programfelelős

Nagyon szeretem a gyerekeket, a velük töltött időt, a közös munkát, a beszélgetéseket, a játékokat, a kirándulásokat. Számomra az a legfontosabb, hogy nyitott, érdeklődő, figyelmes és jó emberekké neveljem őket. Mindezt manapság nem lehet csak a hagyományos módszerekkel megvalósítani. A jelen kor gyermekei már teljesen mást igényelnek, ezért igyekszem olyan területeket beépíteni a nevelésükbe, amelyek nem csak érdekesek, hanem észrevétlenül is fejlesztik készségeiket. Úgy gondolom, hogy az egyik legfőbb tanító mesterünk a természet. Az erdők, a mezők, a vizek, az élőlények mind puszta létezésükkel, változásaikkal, körforgásukkal nevelnek, formálnak bennünket. Segítenek egy kicsit lelassulni, elcsendesedni, békére lelni a rohanó hétköznapokban. 

 

Bodoni Tünde

Bodoni Tünde

Matematika tanár

Szeretek az óráimon olyan légkört kialakítani, ahol mindenki bátran elmondhatja gondolatait, ahol szabad tévedni és hibázni, ahol megvitatjuk gondolatainkat, ötleteinket, együtt gondolkodunk. Célom, hogy a gyerekek ne csak elméleti tantárgyként tekintsenek a matematikára, hanem megtanulják, hogy az itt szerzett ismereteket, hogy tudják mindennapjaikban hasznosítani.  Igyekszem óráimon változatos módszereket, feladatokat használni, törekszem arra, hogy minden gyerek megtalálja a saját útját a matematikatanulásban. A gyerekeket a kritikus gondolkodásra, kitartásra ösztönzöm.

 

Zsigmond Andrea

Zsigmond Andrea

Pedagógiai asszisztens, szociológus

Ami számomra a legfontosabb a munkám során, hogy a gyerekek megtanulják elfogadni egymást, megérteni a többiek gondolkodását, együttműködni ha arra van szükség. Megtanítani nekik, (megértetni velük), mennyire fontos, hogy tudjanak csapatban, közösségben gondolkodni, létezni és dolgozni. Hogy minél könnyebb legyen számukra a beilleszkedés és kiegyensúlyozottan, vidáman és hatékonyan tudják kihasználni az iskolában töltött idejüket.

 

Mitrik Dóra

Mitrik Dóra

PR Manager

Ha szülőként egy oktatási intézményre gondolunk, nagy eséllyel nem egy PR manager jut eszünkbe első körben… Pedig ez a szerepkör is, mint az összes többi az iskolában, a gyerek-szülő párosért van elsősorban. Egy óvodáskorú gyermek anyukájaként pontosan tudom milyen nehéz felelős döntéseket meghozni, akár már a fogantatástól kezdve. Az iskolaválasztás is egy ilyen mérföldkő, ahol egyszerre kell az eszünkre és a megérzéseinkre hallgatni. PR managerként az egyik fő célomnak tekintem, hogy az érdeklődő családokat elegendő információval és benyomással lássuk el, támaszt nyújtsunk e kérdésekkel és kételyekkel teli időszakban. Szakmailag külön örömmel tölt el, hogy az iskola értékeit nemcsak közvetítem és képviselem, hanem teljes mértékben azonosulni is tudok velük.