Magból Erdőt neveltünk
Karácsonyi fények hívogatták december 16-án, szombat délután a fesztiválra látogató vendégeket: iskolánkban hagyományteremtő módon megtartottuk a Magból Erdő fesztivál sorozatunk első rendezvényét. Különleges alkalom volt ez több szempontból is:...
Erdei Hírmondó: Szárnyak és talpak
Az év vége sűrű volt sok szempontból az iskola életében, és ez jellemző volt az erdei programjainkra is. Téli madárvédelem Iskolánk csatlakozott a Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület “Madárbarát kert” programjához. Fontosnak tartjuk...
Ez történt nálunk: szüreti mulatság és az árvácskák látogatása
Lassan belerázódtunk mindannyian az évkezdésbe, és az időjárás még mindig kegyes hozzánk: a nap meleg sugarainak köszönhetően még a nyári energiánkkal tudjuk élvezni az őszi udvari kintlétet, a programokat és projektnapokat. Érik a szőlő,...
Erdei Hírmondó: Légy válogatós!
Szeptemberben nemcsak az új elsősöket vártuk szeretettel, hanem érkeztek iskolánkba új pedagógusok is. Ősztől új munkatársunkként üdvözölhettük Erdőszegi Klárát, aki az Apátkúti Suli Erdei Programjáért felelős. Klára minden hónapban egy új témával...
Sziráki Judit – Boldogan, kíváncsian, motiválva, megerősítve…
Rengeteget foglalkozik a média napjainkban az oktatással, talán azért is, mert sok a bizonytalanság, érezzük a változás előszelét. Akármi is történik, a legfontosabb kérdés az marad, hogy hogyan érzi magát a gyerek az iskolában. Örömmel megy?...
Sziráki Judit – Intézményvezetői nagyinterjú
“Egy oktatási intézmény úgy tud jól működni, ha van egy jó csapat mögötte.” – interjú Sziráki Judit intézményvezetővel
Sziráki Judit idén nyár elejétől az Apátkúti Erdei Általános Iskola csapatának tagja, mint intézményvezető. A pozíció váltás kapcsán beszélgettünk vele korábbi szakmai tapasztalatairól, jelenlegi feladatairól és arról, hogy vezetőként és pedagógusként miért tartja fontosnak a családias légkör meglétét egy oktatási intézményben.
Tinédzserek motivációs válságban
Tinédzsert nevelő szülők gyakran kérnek segítséget abban, hogy a gyerek semmilyen “értelmes” dolgot nem csinál. Van akinek pedig az fáj, hogy korábban szerette őt a gyereke, de teljesen megváltozott, hullámzik a viselkedése, uralkodni akar, és...
A kézírás személyiségfejlesztő hatása
Beszélgetés Hámori József agykutató professzorral Sokfajta érv szól a kézírás tanításának megőrzése mellett, többek között az is, hogy a kézírás egészen másként aktiválja az agyunkat, mint ha géppel írunk. A kérdés részleteibe, az agyműködés és a...
Könyvajánló
Az alább bemutatott kötet a 4–8 évesek gondolkodásának, ezen belül rendszerező és kombinatív képességének fejlesztéséhez nyújt segítséget. A kiadvány a DIFER programcsomaghoz kapcsolódó, játékos fejlesztéssel foglalkozó kötetek (beszédhanghallás,...