Szeretnék bemutatkozni, Mihalik Gabriella vagyok, angol tanár.

Örömömre szolgál, hogy csatlakozhattam az Apátkúti Iskolához!
Világjáró kíváncsiságom hamar elindított más országokba. Éltem Angliában, az USA-ban, 10 évet Kanadában és a Kanári Szigeteken. Bár mindig igyekeztem az adott kultúrában hamar megérezni a helyi jeleket,  legtöbbet mégis angolul volt alkalmam beszélgetni világszerte.

Rendkívül fontos átlátni letisztultan a nyelvet, megkapaszkodni ismerős szerkezetekbe. Erre szolgál a tankönyv és egy feneketlen zsáknyi játék, ami segíti beitatni a tudnivalót.

A nyelvtan mellett legalább olyan fontos merni megszólalni. Erre fogom bátorítani a gyerekeket, hogy a  fejezzék ki magukat. Tapasztalatom, – s mert sok mindent csak saját megtapasztalásomból hittem el az életnek – hogy a nyelvet úgy tanuljuk, ha használjuk. Életre keltjük a passzív nyelvtudást, úgymond élesben, élethelyzetekbe keveredünk. Ez egy hatalmas mérföldkő a nyelvtudásban, és az életben való használatban.

Ezért lesznek olyan órák, ahol tevékenységen, projekteken keresztül fogunk dolgozni, ahol a nyelv nem csak cél lesz, hanem eszköz. Például fogunk főzni, komposztot építeni…

A nyelv elemei és a tevékenységek mellett történetekkel és a drámával mélyítjük majd a tudásunkat, minden csoportnak a saját korosztályához illesztve. A nyelv ritmusát, a kiejtést ismétlő történetek, a belső képi világ fejlesztése megalapozza a nyelv mélyen megértését. Korosztálynak megfelelően, az alsó tagozatban a  mondóka, a versek, és mesékre épül a tanulás.

Fogunk írni és olvasni, és fogunk mozogni, énekelni, ritmusokkal elsajátítani tananyagot. A felső tagozatban az a tapasztalatom, hogy érdemes belekóstolni gyermekirodalmi művekbe, ezeket kombinálni improvizációs, saját kibontakozásra alkalmat adó elemekkel.

Terv szerint évente lesz minden osztálynak egy drámajátéka, amit angolul ad elő.

Tehát nyelvi alapok, tevékenység és dráma, a három elem, amivel dolgozni fogunk.